fredag 16 oktober 2009

Kimselius är författare till Tillbaka Till Pompeji

Den Orginella(1997)


Den Omarbetade(2004)
Tillbaka till Pompeji.Skriven av den underbara Författaren Kim.M.Kimselius .Många av mina Skolvänner har läst den, även före Jag hade läst den!.Och alla tycker om den lika mycket som jag gör.
När folk undrar vilken författare som är min favorit, så tvivlar jag på att dom känner mig. Självklart är det ju Kim!

Tillbaka till Pompeji är den första boken i Theo och Ramona serien,den handlar om Ramona, en tjej som är på skolresa i Pompeji . Hon känner sig yr och somnar .När hon vaknar upp är hon 79.Efter kristus , före vesevius-utbrottet . Hon träffar Theo , som hjälper henne genom boken. Men det enda som Ramona oroar sig för är när utbrottet kommer ske. Om två år , om två veckor eller om två dagar...

Jag rekommenderar verkligen den!, ska du börja läsa serien. Så ska du börja med denna!, den har spänning och man sträckläser den!,
Den är perfekt om man ska sitta ute i trädgården eller om man vill läsa lite på stranden. Men jag rekommenderar att man inte ska läsa den på kvällen!, då lägger man sig och börjar läsa den vid 21:00 och lägger sig vid 23:00 om inte senare, eftersom att den är så spännande! Men läs den om det är lång väntetid på någonting, då går tiden snabbt kan jag säga!

Slutet är BÄST tycker jag!,
den är väldigt gullig, det värms i hjärtat när man läser slutet.

Såhär är det för varenda Kimselius bok jag läser. Man stängs inne i sin egen lilla värld med Theo och Ramona , eller i Kimberlie-Böckerna, Med Kimberlie och Andy! Man stängs inne i en liten bubbla. När man börjar läsa den, så känns det som att man står bredvid Ramona och Theo .Men att man hör deras tankar , känner deras Känslor. Så verkligt känns det, man får följa med Theo och Ramona och Kimberlie på deras äventyr!

Jag älskar Kims böcker!, och om man tvekar på att köpa hennes böcker, jag LOVAR er!,ni kommer INTE ångra er!





Kram en sjuk Kimseliusfan! :)





Inga kommentarer: