lördag 17 oktober 2009

Kimselius är här nu- Kimselius blogg

Nya Blogginlägg på Kims blogg:

fredag 16 oktober 2009

Kimselius är överraskad över Kimberlieboken
Oj, vilken trevlig överraskning. Igår satte jag mig och läste Kimberlie - Ett nytt liv, 2:a boken i den nya Kimberlieserien och jag blev glatt överraskad, eftersom den var så bra. Det är trots allt 19 år sedan jag skrev boken, som därefter har legat i mina manushögar. När jag började bearbeta manuset inför utgivningen kändes det som ett alltför stort hopp i handlingen en bit in i boken, därför behåller jag början och skriver nytt material. Det andra materialet kommer in i Kimberlie3. Det ska ju bli en serie. Jag tycker det är SÅ ROLIGT att jobba med Kimberlie och Andy. Nya fräscha karaktärer och nya fräscha omslag. Är jättenöjd med den nya illustratören som verkligen lyckats fånga Nya Zeeland och dess mystiska natur.Sitter här med levande ljus tända. Har varit vaken drygt en timma nu, klockan är 6.20, utanför är det becksvart, alldeles tyst, hundarna har gått och lagt sig igen efter att de har varit ute och skällt ut älgjägaren som sitter på pass strax utanför tomten. Hundarna har därmed sannolikt skrämt iväg alla älgar för honom, precis som alla andra morgnar den här veckan. Ingen bra plats att ha ett älgpass på med andra ord! Har inte hört några skott, så jag tror inte att han har skjutit någon av mina älgar.Längtar efter att fortsätta jobba med Kimberlieboken, så det är bäst jag slutar skriva här och ägnar mig åt något mer produktivt som resulterar i en ny bok. Vet att fansen längtar och väntar. Det tycker jag om, för det inspirerar mig att skriva mer! TACK, alla ni som skriver till mig och berättar hur mycket ni tycker om mina böcker, ni är min drivkraft!Kramisar från Kim

Den nyaste :

lördag 17 oktober 2009

Kimselius är i farten igen
Har fått schema för min Islandsresa. Spännande och fullspäckat program. Ska hålla föredragen på engelska. Borde inte bekymra mig eftersom jag pratar mycket engelska, men...Okej, det går säkert bra. Ska skriva ned föredraget direkt på engelska och sedan lyssna och höra hur det låter. Blir säkert bra. De skrev att jag skulle ha regnkläder med mig... En av mina vänner åker söderut till värmen och jag åker till regn och kyla. Förhoppningsvis är det varmt och skönt på B&B där jag ska bo. Ingen idé att oroa sig i förväg. Det blir vad man gör det till och jag brukar alltid njuta av mina resor eftersom jag har en förmåga att vända negativa saker till positiva.Nu sitter jag här och är ivrig att fortsätta jobba med "Kimberlie - Ett nytt liv". Nu är jag verkligen taggad och har som ambition att bli klar med boken innan min resa, så att korrekturläsarna blir glada och nöjda. För det är inte bara fansen som längtar efter de nya böckerna, även mina korrekturläsare gör det. Och jag... jag längtar efter att få sätta ännu en bok, skriven av mig, i min bokhylla och njuta av anblicken. Skrivdags!Kramisar från Kim

Hoppas att ni mår bra!,
stänger ner nu, eftersom att jag inte mår så bra..,

En stor Bamsekram Från


Kimseliusfan

Inga kommentarer: